עשרת הדברות לעבודה נכונה והצלחה בכניסה לחברות וארגונים

*/?>

רוב הארגונים נמצאים תחת הרבה מאד פניות, אנחנו נמצאים עם הרבה מאד מתחרים, מנהלות משאבי האנוש מוצפות בפניות ולכן המשחק הוא בראש ובראשונה לדעת כיצד לבלוט מעל האחרים.

לאור מצב זה, השאלה הקריטית היא:
איך אני מבדל את עצמי וכיצד אני מביא את מנהלת משאבי האנוש לתובנה שנכון לארגון שאהיה חלק מתכנית ההצלחה שלו?
כאשר תבין זאת, תיפתח בפנייך הדרך לארגון.

הכנתי 10 כללים שעובדים והוכיחו את עצמם עבורי

1. כניסה דרך המלצות וחיבורים אישיים

קשה מאד להיכנס לארגונים וחברות בצורה ישירה אם אתם לא מוכרים, זהו תהליך ארוך שדורש עקביות, נחישות ובעיקר הבנה שזה מרתון ולא ספרינט.
הדרך היעילה ביותר להגיע לפגישה המיוחלת היא על ידי איתור בעלי תפקידים בארגונים, המכירים אתכם ויכולים לשמש כשגרירים.
צרו לכם רשת נטוורקינג אישית, טפחו את הקשר אתה ובעת הצורך הפעילו את החברים בה כדי לקדם אתכם מול הארגון.
רוצים להיכנס לארגון? בדקו האם אתם מכירים מישהו שעובד שם, דברו אתו ובקשו סיוע.
פעמים רבות דווקא פגישה עם מנהלי מקצועיים בארגון יסייעו לכם.
במקום להתרסק בדרך למנהלת משאבי האנוש, היפגשו עם אחד מהמנהלים בארגון והציעו לו תהליך שיוצג למשאבי האנוש; הוא יידע להציג את הצורך הרבה יותר טוב מכם ויסלול לכם את הדרך פנימה.

2. תן לפני שאתה מקבל

שם המשחק בעולם השיווק המודרני הוא הערך המוסף שאתה יודע להביא ללקוחות שלך, כאשר אתה עדיין לא מוכר זה גם הנכס העיקרי שלך. קודם כל תיתן בלי לחשוב האם ייצא לי מזה משהו.
אני ממליץ בחום לייצר ערך מוסף לאנשים ותראה כיצד הם מתחברים אליך –
זה יכול להיות בכל מדיה אפשרית, עצות, טיפים, תגובות שמקדמות את הדיון וכמובן פוסטים איכותיים ברשתות החברתיות בדגש על לינקדאין וניוזלטר. צור אתר אינטרנט בעל ערך רב ותכנים איכותיים.
זה המיקוד הטוב ביותר עבורך.

3. התנהלות נכונה בפגישה בארגון

היערך מראש, למד על הארגון ועשה שיעורי בית, בוא עם רעיונות יצירתיים שייצרו בולטות ושונות מול האחרים.
אל תהייה עוד אחד מ… אלא מישהו שיזכרו.
חלק קריטי משעורי הבית הוא ללמוד עם מי אתה נפגש, מה עשה קודם? מה תחומי ההתמחות שלו?
אל תנסה להיות "יותר חכם ממנו" וכבד את הידע שלו. אנשים ברמות הגבוהות של ארגונים הם אנשים חכמים שמבינים עניין ועשו כמה דברים בחיים לפני שפגשו אותך.
אל תנסה ללמד אותם בתחומים בהם הם מומחים, ואל תביך אותם במה שהם לא מבינים. מקצוענות, מיקוד בנושא שמעניין אותם בלי צורך להוכיח עד כמה אתה טוב, יוכיחו יותר מכל שאתה מתאים לעבוד עם ארגונים גדולים.
הכן מראש שאלות שלא סגורות לך על הארגון ובהתאם להתפתחות הפגישה כוון את השיח לפערים שייצרו את השינוי הקריטי. תן ללקוח במה, הלקוח לא שומע נאום מוכן מראש מטרת השאלות ליצור "דריל דאון" לכיוון הצורך של הלקוח ולתת לו מענה מוקד.

4. צרו מערכת יחסים אישית

מומלץ להכיר את האדם דרך המימד האישי, כולנו אנשים, אנשים עובדים עם מי שעושה להם שמחה, עניין, יכול להיות חבר שלי. אלה המקומות שצריך להביא. אל תפחדו לדבר עם מנהלים בכירים על דברים אישיים אך אל תהפכו את השיחה "לשכונה". מצאו את הגבול הנכון בין כבוד לחברות.

5. מיצוב כסמכות מקצועית

צרו לעצמכם מיצוב מקצועי ברור, אל תהיו פרווה, אל תחפשו למצוא חן בעיני אנשים וצרו לעצמכם את האמירה, הזהות והאותנטיות המאפיינת אתכם במדויק.
כאשר אתם מהווים סמכות מקצועית, תוכלו לקחת את השיחה למקומות שמתאימים לכם, אנשים יכבדו את עמדתכם ואתכם.
הקפידו להכיר את הענפים בהם אתם מתמחים, מה מעניין את הלקוחות בענף? מי השחקנים המרכזיים? מה המגמות? מה הפערים? מה עולם הדילמות? מה הטרנדים? לאן השוק הולך? אנשים מעריכים מאד יועצים שמגיעים עם הבנה.

6. שירות, שירות, שירות

לעמוד במילה, להיות מאד קצר, לא להעיק על הלקוח ביותר מידי הכנות. אל תוותרו על קוצו של יוד ככול הקשור לשירות אותו אתם מעניקים ללקוח. גיליתם לאחר החוזה שנדרש להעמיק את הפעילות, אל תהססו לבקש להגדיל את היקף הפעילות אבל אל תהיו גרידים.
אל תעמדו עם סטופר במהלך הליווי ואם נדרש מעט מעל שסוכם, תנו באהבה גדולה ותחושת שפע. זה יחזור אליכם ובגדול.

7. הלקוח לא תמיד צודק

היזהרו ממצב בו כדי להצדיק את הלקוח תגיעו למצב של Lose, עם כל הכבוד לחברות וארגונים הסתכלו עליהם בגובה העיניים, מנהלים בכירים בארגונים לא יותר טובים או יותר מוכשרים מאף אחד, הקפידו להסתכל עליהם בגובה העיניים וכבוד. הוא לא תמיד יודע יותר טוב ממני ואם צריך כחלק מהליווי להעמיד אותו על טעותו – זה הזמן.
אל תבואו ממקום נמוך ושימו גבולות כשצריך (לדוגמה – מענה לאחר שעות העבודה הסבירות וסופי שבוע), חשוב לסכם את התנאים הכספיים מראש וליצור בהם בהירות, הקפידו שיעמדו בהתחייבויות כלפיכם. אם צריך לסיים את ההתקשרות או שאתם מרגישים שהתהליך מקרטע, לא לפחד משיחת "יחסינו לאן" ואם צריך לפטר לקוחות, הכל בסדר גמור.

8. אנרגיה אור ואהבה

הגיעו לכל פגישה כשאתם אנרגטיים, אופטימיים, מלאי שמחה, צרו לעצמכם תדר של הצלחה ושל עשייה. אנשים אוהבים להתחבר לאנשים שמחים. זה נכון לפגישות היכרות, מצגות ובעיקר לכל רגע בו אתם מלווים בארגון.

9. המלצות

המלצות הן חלק מהעניין.
אל תהססו ובקשו המלצות כתובות בסיום תהליך ליווי. דברו עם המנהלים בארגון ובקשו רשותם להשתמש בשמם אם תידרשו להמלצות. החזיקו בכיסכם רשימה מוכנה של מנהלים ובעלי ארגונים בהם עבדתם שישמחו להמליץ עליהם ולשוחח עם מנהלים איתם אתם רוצים לעשות עסקים.

10. שמרו על קשר

אחרי שסיימתם תהליך ליווי, אל תשכחו את האנשים.
שמרו איתם על קשר, הרימו טלפון, שלחו ווטסאפ, התעניינו מה נשמע ומה קורה, הציעו להיפגש על כוס קפה.
זה ישמור אתכם בתודעה של הארגון וכאשר יצטרכו יועץ לא יהססו ויפנו אליכם.
וחוץ מזה – זה הרבה יותר אישי ואנושי.

על הכותב

קובי חיון – מאמן ויועץ עסקי, מנחה סדנאות והרצאות

נייד – 0524443503
מייל – koby@kobycoach.co.il
פייסבוק – www.facebook.com/kobycoach